Billboard ? dużych rozmiarów tablica lub plakat reklamowy1, stosowany głównie w reklamie zewnętrznej. Termin określa też nośnik reklamy, będący dużą, często oświetloną tablicą reklamową, umieszczaną na budynkach lub na specjalnie przystosowanych do tego słupach. Najpopularniejsze formaty nośników sieciowych (tj.standaryzowanych) stosowane w Polsce to: billboardy/freeboardy 12 m? o formacie 5,04x2,38 metra (tzw. format europejski, eurobillboard); billboardy/freeboardy 12 m? o formacie 4x3 metry; billboardy/freeboardy 18 m? o formacie 6x3 metry; billboardy/freeboardy 36 m? o formacie 12x3 metry; billboardy/freeboardy 48 m? o formacie 12x4 metry; citylighty 1,2x1,8 na wiatach przystanków miejskich; inne citylighty 1,2x1,8 ? naścienne, wolnostojące, na latarniach; billboardy 6 m? (aktualnie spotykane w metrze). Głównie w dużych miastach występują również megaboardy, mające najczęściej formaty niestandardowe, o powierzchniach powyżej 50 m? i dochodzących do 300 m? (reklamy na budynkach).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Billboard_(reklama)
Kupno takiej przyczepy sprawia, że nie trzeba samemu martwić się o potrzebę zamieszczenia reklamy na takiej przyczepie, ponieważ wszystkie czynności z tym związane zostaną wykonane przez fachowców.
Takie reklamy mogą być zamieszczane na samochodach i autobusach oraz na przyczepach i innych pojazdach, które się przemieszczają.
Podstawową zaletą reklamy mobilnej jest właśnie jej mobilność, czyli częste przemieszczanie się po różnych odległościach. Dlatego może być ona wykorzystywana nie tylko do reklamowania prowadzonej działalności gospodarczej, ale również do reklamowania nowych przychodni czy aptek. W takich wypadkach reklamy mobilne projektowane są przez fachowców i wykonywane przez specjalne firmy..