Postęp poligrafii

owanegoNaklejka to specyficzny rodzaj druku poligraficznego, ponieważ oprócz dobrej jakości samego druku musi zostać wydrukowany na specjalnym papierze zawierającym klej oraz osłonę zabezpieczającą tenże klej. Druk takich naklejek

Dodane: 11-10-2016 07:42
Postęp poligrafii naklejki foliowe
Rzeczy typu to w sumie efekt pracy zakładu drukarskiego, zakłady te oferują wydruki w coraz lepszych cenach i w coraz wyższej jakości. O drukarniach.

Naklejka jako rodzaj produktu drukowanego

Naklejka to specyficzny rodzaj druku poligraficznego, ponieważ oprócz dobrej jakości samego druku musi zostać wydrukowany na specjalnym papierze zawierającym klej oraz osłonę zabezpieczającą tenże klej. Druk takich naklejek to wyzwanie dla operatorów DTP oraz dla samych drukarzy, ponieważ niektóre naklejki powinny jeszcze zawierać hologram, lub pełnić funkcję plomby VOID, która zostawi napis "VOID OPEN" po jej zerwaniu.

Naklejki muszą też posiadać odpowiedni klej do zastosowania na różnych powierzchniach, jednak to już zależy od samego producenta tego papieru lub specjalnej folii.


Definicja etykiety w Wikipedii

Etykieta to wyrób papierowy lub z folii przymocowany do produktu w celu zidentyfikowania lub określenia jego zawartości. Często etykiety służą działaniom marketingowym, reklamując produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów.

Etykiety posiadają różne kształty i różnią się materiałem, z którego są wykonane. Wytwarzane metodami przemysłowymi różnią się też techniką druku, w jakiej zostały wykonane.

Etykieta na mokro ? jako historycznie pierwsza może być nazywana etykietą tradycyjną, stosowana na mokro nakładany klej. Od lat siedemdziesiątych XX w. następuje silne wypieranie etykiet na mokro przez etykiety samoprzylepne.

Etykieta samoprzylepna ? etykieta drukowana na materiale samoprzylepnym, np. papierze samoprzylepnym lub folii. Podłoże drukowe pokryte jest warstwą kleju od strony przylepianej do przedmiotu etykietowanego. Klej ochrania warstwa zabezpieczająca. Po jej usunięciu etykieta jest gotowa do naklejenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_(marketing)


Etykiety i opakowania są wszędzie

Etykiety, naklejki, opakowania - towarzyszą nam już wszędzie, na każdej półce sklepowej. Praktycznie każdy produkt ma swoją etykietę informującą o nazwie produktu, producencie, składzie i innych ważnych rzeczach. Próby brandowania produktów zaszły już tak daleko, ze nawet produkty rolne zaczynają mieć swoje nazwy handlowe, np. ziemniaki mączne itp.

Druk etykiet to jedna z działek poligrafii, nie wszystkie studia poligraficzne zajmują się tego typu usługą. Wymaga ona specjalnych maszyn, papieru oraz innego sprzętu. Dlatego też druk etykiet to coś na czym dane studio poligraficzne może się wybić na danym rynku lokalnym.