Tuning

pompa paliwa vw boraKierowca decydujący się na ingerencję w mechanikę swojego pojazdu ma przed sobą ogromny wachlarz rozwiązań.
Rynek modyfikacji mechanicznych dla samochodów jest w dzisiejszych czasach bardzo bogaty.

Jednak zanim zdecydujemy się na zmiany w mechanice, warto dokonać zmian w oprogramowaniu silnika.

Chiptuning, bo tak się to nazywa, polega na usunięciu bądź sformatowaniu starego modułu sterowniczego i zastąpienia go nowym, o bardziej sportowych ustawieniach.

W dobie wysokich cen paliw, producenci samochodów w pierwszej kolejności kładą nacisk na niskie zużycie paliwa.

Ponieważ to właśnie jest jedno z najważniejszych kryteriów, którymi kierujemy się wybierając nowy samochód.
Silniki posiadają więc znaczny potencjał podniesienia mocy.
Chiptuning pomaga z nich tę moc wydobyć, ujmując w zamian nieco z ich fabrycznej oszczędności. Wystarczy zamontować odpowiednio "ostrzejszy" program, by wykrzesać z samochodu solidną dodatkową dawkę mocy.
Ceny, jakie musimy płacić za chiptuning zaczynają się od kilkuset złotych za delikatną poprawę parametrów, kończą się na kilkunastu tysiącach za wyczynowe programy, skomponowane specjalnie pod konkretny silnik.

Jest to wiec modyfikacja, jaką możemy zastosować w każdym aucie i niemalże na każdą kieszeń

LPG a turbo

pompa paliwa vw bora Obecnie bardzo dużo samochodów z silnikami benzynowymi wyposażonych jest w instalację gazową.

Jest to bardzo ekonomiczne rozwiązanie - LPG jest znacznie tańsze niż benzyna.

Przy obecnych cenach można zatankować 30 litrowy zbiornik za mniej niż 50zł.

Tak więc wiele osób zadaje sobie pytanie - czy do mojego samochodu z turbo mogę założyć gaz? Prawdopodobnie starsze rodzaje instalacji miały problemy z prawidłową pracą z silnikami turbodoładowanymi.

Charakterystyka spalania samego gazu LPG jako paliwa powodowała wypalanie zaworów w głowicy silnika.

Ten problem dotyczył szczególnie samochodów z turbo. Współczesne instalacje LPG oparte są na zaawansowanych systemach wtryskowych i działają dokładnie tak jak systemy wtrysku benzynowego.
Komputery tych instalacji zbierają dane z dokładnie tych samych czujników co komputery wtrysku benzynowego.
Dodatkowo komunikują się z komputerem samochodu.
Dzięki temu instalacja LPG zapewnia optymalną ilość paliwa.

Znakomitą funkcją jest też dotrysk benzyny podczas pracy na LPG - pozwala to bardzo efektywnie schłodzić zawory.

A po wypadku...

Jeżeli zdarzy nam się wypadek to czeka nas istna droga przez piekło - nawet gdy ucierpiał tylko nasz pojazd, a my doznaliśmy jedynie niewielkich obrażeń. Celowo nie poruszam kwestii poważnych wypadków, bo one ze swej natury mają przykre konsekwencje. Jednak użeranie się (to słowo naprawdę idealnie obrazuje stan rzeczy) z ubezpieczycielem o zwrot kosztów może być dla zdrowia gorsze, niż sam wypadek. Trzeba się nauczyć, jak udowodnić że nie jest się wielbłądem, oraz że naprawdę nasz pojazd uległ takim, a nie innym uszkodzeniom i naprawdę tyle kosztowała naprawa, i naprawdę, ale to naprawdę potrzebujesz samochodu zastępczego, by dojechać do pracy, i naprawdę tego samochodu potrzebujesz na cały okres pobytu twoje auta w warsztacie.
A nie tylko wtedy kiedy akurat mechanik coś przy nim robi (tak, tak - ubezpieczalnie roszczą sobie prawo do zwrotu za samochód zastępczy tylko w okresie naprawy technicznej - a że samochód czeka na swoją kolej w warsztacie, to trudno).

Uff...

przygotuj się na drogę przez mękę.

I obiecaj, że już nigdy, przenigdy nie weźmiesz udziału w jakimś tam wypadku.

Wypadki sa przereklamowane, panie.

.

Widok do druku:

pompa paliwa vw bora