wahacze

Naprawa dużych pojazdów

W niektórych warsztatach dokonywane są nie tylko naprawy samochodów, ale również naprawy pojazdów rolniczych i wszystkich dużych pojazdów.
Do takich pojazdów mogą należeć ciężarówki i busy oraz większe autobusy. Koszty ich naprawy będą ponoszone przez właścicieli poszczególnych firm przewozowych lub przez kierowców, jeżeli to oni doprowadzili do ich awarii. Poza tym z pomocy mechaników korzystają właściciele pojazdów rolniczych, takich jak traktory czy kombajny.

Wprawdzie starają się oni dokonywać drobnych napraw w tego typu pojazdach w sposób prywatny, jednak dokonywanie większych napraw musi odbywać się już w fachowych warsztatach.

Z drugiej strony do warsztatów trafiają czasami takie małe pojazdy mechaniczne, jak na przykład motory.

Wypuszczanie do sprzedaży nowych samochodów

Wypuszczanie do sprzedaży nowych samochodów możliwe jest po dokładnym sprawdzeniu ich stanu.

Stosowanie się do takiej zasady pozwala na zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg.

W przeciwnym razie mogliby oni ulegać różnym wypadkom pomimo tego, że dokonali zakupu nowych samochodów.

Dlatego produkcja nowych samochodów jest bardzo poważnym przedsięwzięciem i odbywa się według stałych etapów.

Najpierw doświadczeni mechanicy wykonują projekty nowych samochodów, następnie są one produkowane według ich wskazań.

Po dokładnym sprawdzeniu wszystkich funkcjonalności samochodu może on trafić do sprzedaży.

Zwykle jednak kupno nowego samochodu zarezerwowane jest dla osób posiadających sporą gotówkę, a inni użytkownicy dróg sięgają po samochody używane.

Dynamostarter

wahacze
Dynamostarter Szczególnym rodzajem rozrusznika elektrycznego stosowanym w pojazdach jest dynamostarter umieszczany bezpośrednio na wale silnika spalinowego. Dynamostarter jest wielobiegunowym silnikiem szeregowo-bocznikowym łączącym funkcje prądnicy i rozrusznika.
W trybie pracy prądnicowej jako wzbudzenie wykorzystywane jest uzwojenie bocznikowe, przy czym nabiegunniki nieczynnego w tym trybie uzwojenia szeregowego pełnią rolę biegunów biernych, w trybie pracy rozrusznika czynne są oba uzwojenia stojana. Dynamostarter bywa nazywany też prądnicorozrusznikiem, prądorozrusznikiem i dynastarterem.
Takie rozwiązanie jest stosowane w lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną, gdzie z wałem korbowym jest bezpośrednio połączona prądnica główna, która spełnia funkcję rozrusznika, co ma miejsce w większości lokomotyw spalinowych z przekładnią elektryczną prądu stałego.

Gdy silnik spalinowy lokomotywy napędza trójfazową prądnicę prądu przemiennego do rozruchu stosuje się osobny rozrusznik, który w czasie pracy silnika spalinowego pełni rolę prądnicy pomocniczej.

Takie rozwiązanie zastosowano w lokomotywie serii SP47. Zastosowano prądnicę - rozrusznik na napięcie akumulatorów 110 V o mocy 80 kW do rozruchu silnika o mocy 3000 KM.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego
.

Widok do druku:

wahacze