Oferta szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest dość szeroka, ponieważ każdy z dostępnych rodzajów szkolenia jest przeznaczony dla konkretnych uczestników. Jednym z możliwych szkoleń do wyboru są te przeznaczone dla pracowników administracyjnych i biurowych.
Okresowe szkolenie BHP dla osób zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych posiada szerokie grono potencjalnych uczestników, ponieważ dotyczy także pracowników placówek oświaty, placówek służby zdrowia oraz jednostek naukowo-badawczych.

Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionym pracownikom.

Firmy zajmujące się sprawami BHP oferują przeprowadzanie szkoleń, które najczęściej odbywają się w formie seminarium połączonego z samokształceniem.
Po ukończeniu wybranego szkolenia wydaje się pracownikom specjalne zaświadczenia, potwierdzające uczestnictwo w odpowiednim kursie.

Dla pracowników administracyjno-biurowych przeznaczone są odpowiednie szkolenia BHP.System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej.

Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.

Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe.

Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja.

Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze.

Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania.

Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.Często w skład usług firm zajmujących się bezpieczeństwem i higieną pracy wchodzi także zakres ochrony przeciwpożarowej.

Przykładową usługą świadczoną przez firmy BHP z zakresu PPOŻ jest kontrola oraz legalizacja sprzętu ochrony przeciwpożarowej. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co określa się sprzętem PPOŻ. Przede wszystkim do sprzętu ochrony przeciwpożarowej należy zaliczyć wszelki sprzęt gaśniczy, który może być stacjonarny lub ruchomy.

Jednym z obowiązków, wynikających z przepisów, jest posiadanie sprzętu gaśniczego w miejscach pracy i w budynkach wszelkiej użyteczności publicznej.

Innym rodzajem sprzętu należącego do PPOŻ są tabliczki informujące o wyjściach ewakuacyjnych, umieszczeniu gaśnic czy też kierunku ewakuacji.
Rzecz jasna najważniejszym sprzętem ochrony przeciwpożarowej jest sprzęt gaśniczy, który podlega okresowym kontrolom sprawności.
Przegląd oraz legalizacje sprzętu ochrony przeciwpożarowej pracodawca może zlecić odpowiedniej firmie, która sprawdzi czy dany sprzęt spełnia wszystkie wymogi.
Firmy, które zajmują się sprawami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy, często zajmują się również działaniami związanymi z ochroną przeciwpożarową.
Jedną z usług z zakresu PPOŻ jest przegląd i legalizacja sprzętu.
Operacja przeglądu oraz legalizacji sprzętu ochrony przeciwpożarowej musi być przeprowadzona przez odpowiednio wykwalifikowane osoby, które posiadają wymagane uprawnienia.

Pracodawca więc, zlecając takie zadanie firmie BHP, ma pewność, że przegląd sprzętu będzie przeprowadzony przez zespół profesjonalistów.

Dokonanie przeglądu sprzętu PPOŻ jest obowiązkowe raz na jakiś czas.

Po przeprowadzonym przeglądzie odpowiednio zaznacza się, że dany sprzęt jest sprawny i spełnia wymagania. Okresowe przeglądy i legalizacja sprzętu ochrony przeciwpożarowej są istotne, ponieważ w razie wybuchu pożaru, sprzęt gaśniczy musi być sprawny, żeby odpowiednie służby ratownicze mogły ugasić ogień i zapobiec jego rozprzestrzenianiu. Przegląd i legalizacja sprzętu PPOŻ jest więc odpowiedzialnym zadaniem, które warto powierzyć specjalistom.Outsourcing jest nazwą zapożyczoną z języka angielskiego, używaną na określenie konkretnej usługi. Sama nazwa po przetłumaczeniu oznacza korzystanie z zewnętrznych źródeł.
Jeśli by przenieść to pojęcie na grunt bardziej przedsiębiorczy to wtedy okaże się, że outsourcing to nic innego, jak przekazanie zadań, funkcji czy projektów do wykonania zewnętrznej firmie.
Najłatwiej będzie zilustrować zasadę działania outsourcingu na przykładzie związanym z BHP.
Firmy działające w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy oferują usługę outsourcingu, która polega na przejęciu wszelkich spraw związanych z BHP w danym zakładzie pracy.

Pracodawca, który decyduje się na taką usługę, nie musi się już martwić sprawami BHP, ponieważ firma, której zostało to zlecone, zajmie się tymi kwestiami.

Skorzystanie z outsourcingu jest często wygodnym rozwiązaniem, ponieważ konkretną sprawą zajmują się osoby, które się na tym znają.

Usługa outsourcingu jest często wykorzystywana w branży zajmującej się bezpieczeństwem i higieną pracy, ale nie tylko.kurs bhp online kurs bhp online.

Dodane: 05-03-2020 11:40

Widok do druku:

kurs bhp online