Głównym środkiem prowadzącym

myjnia bezdotykowa myjnia bezdotykowa
Silnik wielopaliwowy ? silnik spalinowy, który może prawidłowo pracować będąc zasilanym różnymi rodzajami paliw płynnych, głównie benzyną i olejem napędowym, ale także m.in.
paliwem lotniczym. Opis Są to silniki o zapłonie samoczynnym.
Zmiany w konstrukcji silnika są związane przede wszystkim z koniecznością zmniejszenia dużego kąta opóźnienia samozapłonu dla paliw wysokoprężnych.

Uzyskuje się to przez podwyższenie temperatury powietrza pod koniec suwu sprężania.

Głównym środkiem prowadzącym do tego celu jest podwyższenie stopnia sprężania w stosunku do silników typowo zasilanych tylko olejem napędowym.
Silniki wielopaliwowe zasilane olejem napędowym lub paliwami pokrewnymi wykazują niemal identyczną moc i sprawność.
Największym problemem tego typu silników jest rozruch w niskiej temperaturze, w szczególności przy zastosowaniu benzyny oraz ich praca z małym obciążeniem.
W celu uruchomienia zimnego silnika wymagają one stosowania odpowiedniego urządzenia podgrzewającego.
Silniki te stosowane są głównie w pojazdach wojskowych, np. czołgach.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_wielopaliwowy

Silniki typu V6

V6 ? oznaczenie silnika widlastego składającego się z sześciu cylindrów.
Jest to drugi po R4 typ silnika najczęściej stosowany do napędu samochodów osobowych1.
Najczęściej występującym kątem rozwarcia silnika V6 jest 60°, rzadziej 90° lub 120°. Silniki typu V6 często znajdują zastosowanie w samochodach segmentu D / E, dostępne są opcjonalnie jako mocniejsze źródło napędu w porównaniu do mniejszych jednostek R4.
Spotyka się je także jako mniejszą oraz bardziej ekonomiczną alternatywę dla silników V8.

Jednostki typu V6 są krótsze od R4 o podobnej pojemności, często także węższe od V8.

Dzięki zwartej budowie możliwy jest ich montaż poprzecznie do osi nadwozia i użycie w samochodach przednionapędowych.

Doładowane silniki V6 generują moc i moment obrotowy możliwy do uzyskania z większych jednostek V8, emitując przy tym mniej zanieczyszczeń i zużywając mniej paliwa.

Przykładem może być silnik TFSI 3.0 Volkswagena, doładowany mechanicznie z bezpośrednim wtryskiem paliwa lub EcoBoost 3.5 Forda, oba silniki porównywane są do wolnossącego V8 4.2 FSI Volkswagena1.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V6_(silnik)

Kąt obrotu wału korbowego

R5 ? (oznaczany także jako I5) ? silnik spalinowy wyposażony w pięć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie.

Jest on kompromisem pomiędzy małymi jednostkami R4 a większymi R6 - dzięki niewiele większej długości niż R4 może być montowany poprzecznie z przodu pojazdu.

Stosuje się go stosunkowo rzadko, konfiguracji tej używają lub używali m.in: Alfa Romeo (Alfa Romeo 156, 166), Audi (Audi 90, 100, S2 Coupé), Ford Motor Company (Ford Focus ST/RS), Renault (Safrane Phase II), Volkswagen (VW Jetta), Fiat (Fiat Coupé), Honda (Acura TL), General Motors (Chevrolet Colorado), Volvo Car Corporation (Volvo 850, 940) czy też Mercedes-Benz (starsze jednostki wysokoprężne). Kąt obrotu wału korbowego wynosi 144°, kolejność zapłonu to 1-3-5-4-2.
Siły pierwszego i drugiego rzędu są dobrze wyrównoważone, silnik generuje jednak drgania które są minimalizowane poprzez zastosowanie pojedynczego wałka wyrównoważającego pracującego z prędkością obrotową silnika1.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R5_(silnik).

Widok do druku:

myjnia bezdotykowa