Produkcj臋 nowej generacji samochod贸w

ko艂a pasowe alternatora
Produkcj臋 nowej generacji samochod贸w Daewoo o oznaczeniu wewn臋trznym T200 rozpocz臋to w 2002 roku od wersji 5-drzwiowej.

Sprzeda偶 na rynku europejskim zapocz膮tkowana zosta艂a ju偶 we wrze艣niu.

Jeszcze w tym samym roku do produkcji skierowana zosta艂a wersja sedan, kt贸ra w stosunku do swojego 5-drzwiowego odpowiednika otrzyma艂 nieznacznie zmienion膮 przedni膮 cz臋艣膰 nadwozia. Sprzeda偶 w krajach, w kt贸rych marka Daewoo by艂a silnie zakorzeniona (Polska, Rumunia, Ukraina) rozpocz臋to w 2003 roku pod nazw膮 Chevrolet Aveo.
Od 1 stycznia 2004 roku w pozosta艂ych pa艅stwach europejskich samoch贸d ten sprzedawany by艂 pod zmienion膮 nazw膮 na Chevrolet Kalos. W 2004 roku przedstawiono oraz wdro偶ono do produkcji 3-drzwiow膮 odmian臋 modelu Kalos/Aveo.
Rok p贸藕niej zaprezentowano na mi臋dzynarodowych targach w Szanghaju wersj臋 sedan poddan膮 liftingowi przedniej cz臋艣ci nadwozia. Tak zmieniony pojazd o oznaczeniu fabrycznym T250 wprowadzony zosta艂 do sprzeda偶y w Europie w 2006 roku pod nazw膮 Chevrolet Aveo (w Polsce Aveo Sedan). We wrze艣niu 2007 roku na mi臋dzynarodowym salonie samochodowym we Frankfurcie przedstawiono zmodernizowane wersje 3 i 5-drzwiow膮. Modele te nale偶膮ce do serii T250 zosta艂y skierowane do produkcji seryjnej w 2008 roku.

Opr贸cz nowej nadaj膮cej dynamizmu sylwetce pojazdu przedniej oraz tylnej cz臋艣ci nadwozia pojazdy te otrzyma艂y nowe jednostki nap臋dowe 1.2 16v o mocy maksymalnej 84 KM oraz 1.4 16v o mocy maksymalnej 101 KM.

Wraz z t膮 modernizacj膮 zmieniono ostatecznie nazw臋 hatchback贸w z Kalos na Aveo. Pod koniec 2010 Aveo T250 zosta艂o zast膮pione w Korei przez now膮 generacj臋 T300. W pa藕dzierniku 2007 roku rozpocz臋艂a si臋 produkcja tego modelu w zak艂adach FSO w Warszawie. Pierwsze pojazdy pr贸bne zjecha艂y z ta艣m 11 lipca 2007 roku, natomiast oficjalna produkcja rozpocz臋艂a si臋 6 listopada 2007 roku.
Do kwietnia 2008 roku Aveo produkowane przez FSO dostarczane by艂o wy艂膮cznie na rynek ukrai艅ski.
Oficjalna produkcja wersji 3 i 5-drzwiowej ruszy艂a 14 lipca 2008 roku.
Produkcja Aveo T250 w FSO zako艅czy艂a si臋 w marcu 2011 roku, nast臋pca nie trafi艂 do produkcji w Polsce, m.in.
ze wzgl臋du na zniesienie przez UE ce艂 na auta z Korei 殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Aveo

Ciekawostk膮 jest fakt

ko艂a pasowe alternatora
Monta偶 Lanosa w Polsce z zestaw贸w SKD w Fabryce Samochod贸w Osobowych rozpocz臋to 30 wrze艣nia 1997 roku.
Pocz膮tkowo z silnikami 1,5 8V oraz 1,6 16V. Ju偶 w 1998 roku rozpocz臋to produkcj臋 tego pojazdu z wykorzystaniem 60% cz臋艣ci polskich (przede wszystkim zmieniono typowo korea艅sk膮 tapicerk臋 oraz fotele, nie zapewniaj膮ce odpowiedniego komfortu europejczykom).
Udzia艂 polskich cz臋艣ci stopniowo r贸s艂 i w 1999 roku wynosi艂 71%, 2000 - 81%, 2001 - 93%, ostatecznie Lanosy produkowane by艂y z 98% wykorzystaniem cz臋艣ci polskich. Ciekawostk膮 jest fakt, 偶e wersja 3 drzwiowa w dalszym ci膮gu by艂a montowana, ale tym razem z zestaw贸w CKD, wycofano j膮 z oferty w 2002 roku.
W tym samym roku wycofano z oferty silnik 1,5 8V, gdy偶 nie by艂 on w stanie spe艂ni膰 normy czysto艣ci spalin Euro 3. W 2000 roku ruszy艂 eksport polskich Lanos贸w na Ukrain臋, w pierwszym roku wys艂ano prawie 1300 aut, eksport ten stopniowo r贸s艂 aby osi膮gn膮膰 w 2007 roku ponad 60 tys. egzemplarzy. Wraz z wycofaniem si臋 w 2004 roku Daewoo z FSO postanowiono zmieni膰 nazw臋 pod jak膮 sprzedawany by艂 ten pojazd na FSO Lanos.

Pierwsze egzemplarze pod now膮 mark膮 trafi艂y do salon贸w sprzeda偶y w pa藕dzierniku tego roku.

Rok p贸藕niej wycofano z oferty silnik 1,5 16V, gdy偶 istnia艂a konieczno艣膰 jego importu z Korei. Modele eksportowe na Ukrain臋 dalej oferowane by艂y z jednostkami 1,5 8V jak i 1,6 16V oraz pod mark膮 Daewoo (na Ukrain臋 trafi艂y r贸wnie偶 ma艂e partie pod mark膮 FSO), natomiast na polskim rynku jedynymi jednostkami nap臋dowymi by艂y 1,4 8V i 1,6 16V produkowane w rumu艅skim zak艂adzie Daewoo Automobile Romania.

W kwietniu 2007 roku FSO wprowadzi艂o do oferty model Lanos plus, kt贸ry by艂 atrakcyjniejsz膮 wersj膮 wyposa偶eniow膮 Lanosa.
Od po艂owy 2008 roku na rynku polskim dost臋pne by艂y jedynie Lanosy plus. 3 pa藕dziernika 2008 roku nast膮pi艂o planowane zako艅czenie produkcji Lanosa w zak艂adzie na 呕eraniu.殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos

Po艣redni膮 konstrukcj膮 jest nadwozie

Nadwozie samono艣ne (z fr.
monocoque) ? rodzaj nadwozia, gdzie elementem no艣nym jest samo pud艂o b臋d膮ce belk膮 no艣n膮, dzi臋ki czemu wyeliminowano podzia艂 na podwozie ramowe oraz karoseri臋 nienios膮c膮 na nim osadzon膮 (np.
samochody ci臋偶arowe). Stosowanie nadwozi samono艣nych spowodowa艂o bardzo znaczny spadek masy pojazd贸w oraz ich wytrzyma艂o艣ci zderzeniowej.

Po艣redni膮 konstrukcj膮 jest nadwozie p贸艂nios膮ce, gdzie karoseria jest przykr臋cana na sztywno do lekkiej ramy. Budowa Nadwozie samono艣ne sk艂ada si臋 z: p艂yty pod艂ogowej (w samochodach osobowych i autobusach niskopod艂ogowych) kratownicy (w autobusach dalekobie偶nych) lub ostoi (w konstrukcjach kolejowych) struktury no艣nej nadwozia (s艂upki boczne, wzmocnienia dachowe itp.) Zastosowanie Nadwozie samono艣ne najcz臋艣ciej jest stosowane w konstrukcjach pojazd贸w.

Pierwszym samochodem z nadwoziem samono艣nym by艂a Lancia Lambda, nast臋pnie powsta艂y nadwozia trolejbusowe Vetra, furgon贸w Chenard&Walcker i autobusowe, gdzie pierwszy by艂 w 1942 r.

Chausson, kt贸rego nadwozie by艂o tak偶e stosowane jako trolejbusowe. Pierwsze polskie konstrukcje samono艣ne pochodz膮 z lat pi臋膰dziesi膮tych XX wieku i s膮 to: Mikrus MR-300 w zakresie samochod贸w osobowych, i San H01 w dziedzinie autobus贸w, jednak oba pojazdy nie odegra艂y znacz膮cej roli w polskiej motoryzacji. Rozw贸j nadwozi samono艣nych doprowadzi艂 m.in.

do powstania autobus贸w i tramwaj贸w niskopod艂ogowych.殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadwozie_samono%C5%9Bne.

Widok do druku:

ko艂a pasowe alternatora